wtorek, 22 lipca 2014

Góralko, czy Ci nie żal?


Hanna Bachleda, 23 lata, pracuje w Tchibo/Galeria Bałtycka


To całkiem śmieszne, że każda poważniejsza decyzja w moim życiu nosiła męskie imię.
Za namową Staszka zrezygnowałam ze studiów. Antek niemal zaciągnął mnie przed ołtarz. Podążając za Jędrusiem, trafiłam do Gdańska.

To dosyć smutne, że każda poważniejsza decyzja w moim życiu zraniła moich rodziców.
Urodziłam się w zimowej stolicy Polski, w góralskiej rodzinie, szczycącej się swoim dziedzictwem.  Jedyna córka, najmłodsze dziecko, mała siostrzyczka.  Góralka z krwi i kości, posiadająca długi, ciemny warkocz i przesadnie dużą kolekcję gorsetów oraz spódnic.  Od malucha śpiewałam i tańcowałam w  zespole razem z moim ojcem i braćmi, którzy stale mieli lepiej ode mnie. Wiadomo, baciarka cieszy! Imprezy dla mnie były czymś zakazanym, chłopcy niepożądanym, a wyjazd z domu – niedopuszczalnym.

Zawsze kusiło mnie to, co niebezpieczne, odległe, znajdujące się za siedmioma górami…
Mama niemal płakała, kiedy ścięłam warkocz i odeszłam z zespołu. Zabiłaby mnie, gdyby dowiedziała się o tym, że oddałam swój wianek.  Ojciec nie rozmawia ze mną, odkąd wyprowadziłam się z domu.  Bracia chcą połamać kości temu, kto złamie moje serce, ale nie wiedzą, że odkąd Jędrek zostawił mnie dla pierwszej lepszej dziewczyny, w mojej piersi zamiast serca tkwi barzo twardo skała.  Góralska duma i upartość nie pozwalają mi podkulić ogona i wracać do chałpy.



Lubię folklor i lubię hardcore!
Mówię po pańsku, ale gwara prześladuje mnie co kilka zdań.  Rozmowy w domu, praca w karcmie rodziców, odbiły na moim języku piętno. Jestem z tego dumna i stale z ust moich wypada „kruca”. Mówią, że nie brzydźko baba ze mnie, a uparcie szpecę swoje ciało tatuażami i piercingiem. Tyle tylko, że nie interesuje mnie osąd innych, a skoro już i tak popełniłam wiele błędnych decyzji w swoim życiu, brnę w to dalej. W imię tego, czego pragnę, choć już trzy miesiące temu straciłam rachubę.

___________
witamy:)
standardowo, ruda musi być!
wizerunek: piękna Aleksandra Wydrych
no, wybaczcie gwarę pomiędzy słowami, mam tak samo jak i moja postać, hej!

3 komentarze:

  1. [ O dziewczyna z mojego miasta w wizerunku ! Chociaż muszę przyznać, że wolę Olę w blond włosach, które ma teraz ;)]

    Justynka

    OdpowiedzUsuń
  2. [Witam na blogu ^^ Sympatyczna postać i muszę pochwalić za wizerunek :D]

    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  3. [Witam :) Fajna ona. Tylko nie wiem jak można byłoby ją powiązać z Bartkiem. Może ty byś na coś wpadła?]

    OdpowiedzUsuń